I nöd och lust - Vårt bröllop
 
  
Två månader har gått sedan vi gifte oss. Vår magiska dag. 
Så jag tänkte starta en blogg serie varje lördag framöver
där jag berättar i olika inlägg om vårt bröllop. Del 3.
 
 
 
( Från vänster: Martin- marshalk, Alexander- brudgum, David- bästa vän, Mansoor.
Saknas: Danne- Bestman och min bror Thobias- marshalk.)
 
✮ Marshalkar
 
Vi bestämde oss för att vi ville skapa kontraster. Så Vi ville att Marshalkarna skulle ha svart kostym, svart skjorta och sedan smaragdgrön slips. Vi fick iden från Malfoy när vi såg en film av Harrypotter. Jag visade iden för min bror som även följde mig ner för altaret och han vart superglad då det även är Slytherins färger så det passade honom bra :) Ja vi är något små nördar alex, jag och min bror när det kommer till fantasy.
 
Alex glömde dock sin korsage i bilen innan seremonin så han kunde inte sätta på den förens vi kom till lokalen. Så på halva delen av bröllopskorten har han inte den. Lite synd men vad att göra? Slipsen i collaget överst från neckwear är inte slippsarna under denna text. Jag valde att beställa mina slipsar från Aliexpress och kostade 19.42 kr st. Jätte fina verkligen och min och Alex pappa fick var sin lika dan. Corsagen på bilen är den som Alex bar. Den köpte jag via Ebay. 
 
 
 
Min bror har haft jätte problem med sin ena lugna och det var knappt så sjukhuset ville skriva ut honom så han kunde komma ner och följa mig ned för altaret. Direkt efter korten utanför kyrkan så fick pappa och Thobias åka direkt för han behövde koppla in sig i maskinen som pumpade ur luft från lungan. Så det var jätte tråkigt att inte ha dom på middagen. Men min brors hälsa gick före så klart.
 
Oss precis innan vi gick in i kyrkan, Foto: Min syster Linda